TV-tips: The Line of Beauty

20 minuter kvar till andra delen av tre sänds av den brittiska BBC-serien "The Line of Beauty". Såg första delen igår, och den var grym! Älskar brittiska miniserier, och speciellt med lite "gay interest".

Så här skriver
SVT om serien:

80-talets swinging London

Denna hyllade brittiska mini-serie utspelar sig under fyra år i mitten av 80-talet. Thatcherkulten bland de konservativa är på väg att nå sin kulmen samtidigt som AIDS börjar skörda fler och fler offer.

Nick Guest har precis avslutat sina studier vid Oxford och blir inbjuden att bo hos sin vän Toby Fedden och hans familj i Notting Hill över sommaren. Tobys far Gerald är nybliven konservativ MP och familjen rör sig vant bland aristokratiska och politiska högdjur.

Här träffar Nick Tobys karismatiska men destruktiva syster Catherine som ger Nick det stöd han behöver för att leva ut som homosexuell man.

Nick blir förtrollad av att röra sig bland makthavare och miljonärer, och av det ljuva livet han får prova på genom familjen Fedden och deras vänner. Men även om det livet till ytan verkar vara perfekt så finns det även här sprickor i den glänsande fasaden. Sprickor som går djupt och som kommer att påverka och förändra Nicks liv totalt.

Serien är baserad på romanen The Line of Beauty av Alan Hollinghurst som belönades med det mycket prestigefyllda Booker-priset 2004.

BÄNKA ER NU!!! SVT1 kl. 21.00. Sista delen går imorgon samma tid.

105233-226



Andra bloggar om: , ,


Kommentarer
Postat av: Anonym

sitter i min ensamhet o væntar på viktor. ska træffa honom om 10 minuter o ta en fika. ska bli riktigt skoj.

faen vad underhållande den hær sidan ær. synd att vi inte har dator hemma så man kan læsa hær varje dag. blir så mycket att ta igen.
men var bara tvungen o skriva till dig nær jag læste om "the line of beauty". vi kollade också på den næmnligen. den var ju skitbra. vi trodde att det var en vanlig serie først så det var en liten besvikelse att det endast var 3 delar. men ændå!

hoppas ni har det bra. o att du læser det hær.

tycker att du ska ringa mamma o att ni ska børja bestæmma o kolla upp resor vart vi kan åka. så vi kanske kan åka i vår.
før som jag sa till mamma så spelar det mig ingen roll vart vi åker bara det ær lite værme.
prag eller vadsomhelst. bara det blir av.
kom igen! ta tag i det. det ær ju ni som måste fixe semester o så, menar jag.

Jag ælskar dig min kæra syster!
o vet du vad? nær du kommer hit ska jag slå dig på singstar med madonna. haha, ready for a fight?:)

puss o så
//helena aka bestingsfamlaren

2007-01-23 @ 19:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback