Filmisar!

Mitt nya projekt är att samla på "filmstjärnor". Ni vet, sådana där gamla bilder som ens föräldrar hade. Min kille Björn fyller år idag, och han fick 2 filmisar av mig, Audrey Hepburn och James Stewart m.fl. Sjukt snygga och inhandlade på Tradera för en billig penning:



Jimmy Stewart är nämligen hans nya idol (kan man klandra honom?). Har inte bestämt vilka kändisar jag själv vill samla på, men Donna Reed är en ny favorit:

105233-228

Hon är med i bl.a. "It's a Wonderful Life" (mot Jimmy Stewart) och "Härifrån till evigheten" (mot Montgomery Clift). Vacker som ingen annan.

Det bästa med "filmstjärnorna" är att det finns så otroligt många olika bilder av en och samma skådis. Dessutom är det ju bara sååå retro.

Andra bloggar om: , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Magnilex

Aha... Säg grattis i efterskott till gamlingen från mig.

Postat av: Ove Carlson

Jag har sparat alla mina gamla filmisar och ropar ständigt in nya på Tradera. Har mer än 400 olika Doris day. I sommar ska jag ställa ut en del av filmisarna på Säfstaholms Slott i Vingåker.

2007-12-08 @ 14:01:51
Postat av: Bimbo Boy

Jag älskar Audrey!

2008-04-05 @ 00:39:30
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback