Pete dissar Carl??

Pete Doherty saknar inte mycket med gamle bästisen och Libertinen Carl Barât enligt Femalefirst:

> Pete Doherty säger att det enda han saknar med ex-bandkompisen Carl Barat är hans drogkontakter.

Den vilde rockaren, som sparkades från Libertines av Carl p.g.a. sitt heroin- och crackberoende, har åter tänt lågan i sin bittra fejd med Carl och kallar honom "hycklare".

Doherty sa: "Saknar jag honom? Han brukade fixa bra crack åt mig. Det duger väl? Han är fortfarande riktigt förbannad. Men jag vet att han inte är sådan. Han är en person som gillar att dricka. Det är det som gör det till hyckleri."

Pete, 27, som också är supermodellen Kate Moss fästman, avfärdar Carls nya band, Dirty Pretty Things, som skräp.

Pete, som bildade Babyshambles efter att ha lämnat Libertines, sa: "Jag betalade priset. Jag blev utsparkad från bandet. Och med ingenting, ingen ansträngning från någon, bildade vi Babyshambles. Vi fick verkligen till det. Allt han har är det faktum att han var i det bästa bandet och nu är han i det värsta bandet. Och det behöver han ta itu med."<

105233-192

Tråkigt att Pete ska gå till angrepp mot Carl igen. Jag trodde att han hade lagt det där bakom sig. Personligen tycker jag att det låter som om Pete bara har dåligt samvete för sitt egen livsstil, och därför klankar ner på Carl. Dessutom är han såklart bitter för att han blev kickad från Libertines, för det han gör i Babyshambles når inte på långa vägar upp till det Libertines åstadkom. Det nya Beatles enligt mig. Jag hoppas iallafall att Pete ber om ursäkt, för det vore helt underbart om Libertines någon gång i framtiden kunde återförenas. Här får ni lite bilder på Doherty/Barât, så som de en gång var. (Carl Barât är för övrigt grymt läcker.)




(De 3 sista bilderna kommer från Andrew Kendalls hemsida.)

Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Magnilex

Hah. Sista bilden på libertinarna är ju lite homoerotisk! Tjo!

Postat av: ange

ja, men libertinarna har alltid varit lite homoerotiska, och du vet ju att jag är svag för bögar! ;)

2006-12-19 @ 16:54:45
URL: http://duärinnepåden
Postat av: Anna

Åh nej..ja det var verkligen synd att han säger så! Det vore ju drömmen om Libertines kunde återförenas, det är ju det man hoppats på ända sedan splittringen... :(
hmm..håller iaf med dig om att carl är jävligt snygg! Pete har bambi-looken men carl är hot hot hot :D

2006-12-20 @ 17:44:00
Postat av: Max

Måste berömma dig för flera roliga & intressanta inlägg om framförallt Pete Doherty, Babyshambles osv :P Fan att Pete håller på å ligger i fejd med Carl igen då. Fast grejen är den att förmodligen så är allt uppförstorat rejält. Hoppas det. Jag tror de kommer göra en turné när Pete har drogat bort alla pengarna... Gamla Libertines tillsammans alltså.

2007-02-08 @ 19:48:50
URL: http://media.hule.harryda.se/~maxber/
Postat av: Susanna

"Allt han har är det faktum att han var i det bästa bandet och nu är han i det värsta bandet."

snygg översättning av worst där:)

2007-03-02 @ 23:14:52
URL: http://karadagboken.blogspot.com
Postat av: Anonym

älskar carl!!!!!! och pete!!!!!

2008-02-05 @ 14:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback